Kdo smo
Gorniški oglasi
TS kažipot
e-Gora      Skala

Arhiv preteklih aktivnosti Turnega kluba po letih

2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998

2012 - Četrtkovi večeri in ture TK Gora

6.december 15. obletnica ustanovitve Turnega kluba Gora
Srečanje na Šmarni gori

13. december Marijan Breščak: Jadranski otoki s kolesom.
Kolesarjenje po jadranskih otokih. Meni to kar ni šlo v račun. V redu, Vršič, Francija do Švice, silni gorski prelazi in skoraj zapuščene poti, kjer moraš kolo nositi namesto, da on tebe. Kolesarjenje po otokih mi pa ni potegnilo. Pa vendar. Zanimiva družba, ki že nekaj let kolesari skupaj po en teden na leto. Bom pa na barki počival, če ne bo drugače, sem si mislil. Pa je bilo drugače. Zanimiva mednarodna ekipa, otoki Hvar, Pelješac, Korčula, Drvenik do Makarske, Brač, dolina in hribovje okoli reke Cetine. Kup prijetnih doživetij, lepi spomini. Delček tega bom skušal pričarati na predavanju.

20. december 2012 ob 19.30 Prednovoletna turnosmučarska zabava
S seboj prinesi darilo v vrednosti 7-10 € (za srečelov) in obilo dobre volje!

29. november Cici: Makedonski turni smuki
"Je šla Mucki v Makedonijo za tri mesece. Vrnila se je po treh letih. Je rekla, da so gradili tovarne, skladišča, letališča. A vem, da ni bilo le to. Sva v treh letih odkrili krasne nedotaknjene terene Popove Šapke, Koraba, Galičice, Babe, vse tja do Kajmakčalana. Vršace, kjer "sunčano Makedonijo" ovije lesketava belina, kjer brijejo vetrovi in blodijo medvedi. In kak čisto osamljen Jeti. Sedaj Mucki zida na Uralu. Sinoči pa se je prav nostalgično pridušala: "Bo treba spet dobiti kak projekt v Makedoniji. Da greva smučat ..." Ja, Makedonija je res zakon!"

8. november 2012 Mojca Krivec in Aleš Seliškar: Haute Route - s kolesom od Ženeve do Nice
Francoske Alpe slovijo po visokih prelazih. Tam čez vsako leto dirkajo kolesarji na Tour de France. Prekolesari se jih pa lahko tudi s torbami na kolesu. Od Ženevskega jezera do Nice je 700 km v dolžino in 15 km vzponov in spustov po lepih dolinah, čez visoke prelaze, skozi prijazne vasice in znana smučarska središča. Na koncu poskrbi za veselje vzpon na skoraj 3000m visok Col de la Bonette in dolg spust (skoraj) do Nice. Na najini kolesarski Haute route nisva uživala samo na kolesu ampak tudi v francoski hrani in na koncu še na Azurni obali in Provansi.

15. november 100jan: V kraljestvu Montaža
Stojan Kralj pravi: "Montaž sem že prehodil. Po dolgem in počez, pa naokoli tudi. Že večkrat, ker mi je hrib zelo všeč. Izziv, ki je logičen resume, pa je kombiniranje Dirette Kugy, Via Dogne, Via Amalie, Findeneggovega ozebnika in vrha v enodnevnem izletu."

25. oktober 2012 Boris Milikič: Vzpon na Elbrus
Lahko se zahvalimo odločitvi kartografa l. 1890, da se šteje ločnica med severom in jugom Kavkaza tudi za ločnico med Evropo in Azijo, saj je tako 5642 m visok vrh Elbrusa najvišji vrh v Evropi. Elbrus je vulkanski masiv z ledeniškim dvojnim vrhom, ki leži na severnem delu Kavkaza. Vzpon se začne v dolini Baksan in sledi južnemu pobočju Elbrusa. Vzpon tehnično ni zahteven, saj se večji del višinske razlike premaga sede. Vendar pa je za uspešen vzpon na sam vrh poleg dorbrih razmer potrebna dobra aklimatizacija. Vzpon sam lahko traja od 6-10 ur, sestop še 4-6 ur. Glavne ovire so poleg visoke nadmorske višine: megla, veter in mraz.

18. oktober 2012 Barbara in Mišo Jenčič: "Transalp, severni del"
Podobno kot so pri turnem smučanju poseben pojem visokogorska prečenja a la Haute Route, je tudi pri gorskem kolesarjenju poseben izziv in zadoščenje prečenje Alp po mulatjerah, pastirskih prehodih ipd. - skratka čim manj po cestah za avtomobile. Južni del enega izmed takih prečenj, ti. Joe Route od Oberstdorfa v Nemčiji do Riva di Garda v Italiji, smo prekolesarili že lani. Letos smo v prvi polovici julija opravili še z zgornjo polovico od Oberstdorfa do Livigna. S kolesarjenja so nam ostali nepozabni vtisi z zavarovane poti na Schrofenpass, romantične doline Silbertal, prijetne kolesarske poti po dolini Paznaun, divjine, po kateri vodi spust s sedla Fimbapass, v skalo uklesane poti skozi sotesko Uina, čudovite single iz doline Val Mora do jezera San Giacomo, in še marsikaj, kar boste lahko videli in slišali na predavanju.

27. september 2012 Kaj smo delali poleti
Srečanja TK Gora bomo letos pričeli s prvim jesenskim četrtkom. Ljubiteljem smučanja, hoje po gorah, plezanja, kolesarjenja, potapljanja (...) bomo pokazali, kaj vse smo delali poleti.

4. oktober 2012 Darja Rugelj: Norveška ob kresnem času
Norveški turistični prospekt pojasnjuje: "Pomembno je poudariti, da je polnočno sonce isto sonce, kot tisto, ki sveti podnevi." Oboroženi s tem spoznanjem smo se odpravili, pretežno s kolesi, nad severni povratnik - od Trondheima do Lofotov.

31. maj 2012 ob 19.30

Mojca Krivec, Boris Milikič, Aleš Seliškar: Smučanje po 1000 metrskih stopnicah: Artos, Suphan, Ararat in potepanje po Anatoliji in turškem Sredozemlju

Smučali smo okrog največjega slanega jezera in iz najvišje turške gore, uživali v turški kulinariki ter med pisanimi Turkinjami in prijaznimi Turki. Vmes smo pa videli neskončno pomembnih kamnov, ki so jih v Anatoliji in Sredozemlju pustili vsi, ki so kdaj tam živeli. Samo Efes pomaga, da razumeš Sumerce, Armejce, Seldžuke… zapomnili smo si itak samo Grke in Rimljane. Ugotovili smo da je Turčija ogromna in si jo ogledali samo majhen košček……in delček tega, kar smo doživeli in videli, bomo pokazali tudi vam.

7. junij 2012 ob 19.30

Kaj smo delali pozimi!

Sezona se je pričela zgodaj in še ni povsem končana, zato bomo pred prehodom na poletne aktivnosti pokazali turnosmučarske podvige v prvem delu sezone.

17. maj 2012 ob 19.30

Hela in Tine Čopič, Barbara in Mišo Jenčič: Patagonija
dežela pamp, divjega vetra, navpičnih sten, ledenikov, odličnih argentinskih zrezkov in še boljšega vina.

15. april 2012 ob 19.30 v okrepčevalnici Žibert

4. Plan dela za 2012
5. Razno

12. april 2012 ob 19.30

Matija Polajnar: Potepanje po Aljaski.
Aljaska je dežela kjer se srečata ameriški potrošniški način življenja in neokrnjena narava. Primerna za tiste, ki želite preganjati lastne strahove pred divjino in medvedi.

19. april 2012 ob 19.30

Damjan Končnik: Grenlandija: pravljica, večnost, neskončna belina, barvni kontrasti, večni led, prijaznost, skrivnostnost
Stopiti na ta konec sveta so bile moje sanje. Letos so se uresničile ne le meni ampak gotovo tudi vsem ostalim članom naše ekipe. Po Damjanovi zaslugi smo spoznali skrite kotičke juga te dežele in opravili okoli 165km (gori- doli- naokoli). Povzpeli smo se na vrhova, kamor najbrž redki stopijo in sicer 685 m visoki Qaqquasuaq in 823m visoki Nuuluk. Zelenilo travnikov, ki smo jih prečili, so prekinjali barvni vložki modrine, rumenila, beline cvetic ter škrlatna kislica, ki je na Grenlandiji prav takega okusa kot pri nas in nam je služila kot dopolnilo prehrani. Prav tako njihov regrat. Turkizna modrina fjordov je posuta z belimi ploščami in ledenimi gorami. Z vrhov je bilo videti, kot da bi kdo potresel po vodni gladini kosme vate. Ob pogledu na najstarejše, modro obarvane gmote ledu, nam je zastajal dih. Pravzaprav ti tam gori zastaja dih ob pogledu na vse…na v megleno tančico odeta jutra, na intenzivnost barv, ko sonce prepusti nebo luni, na temne silhuete gora v nočeh, ki niti slučajno niso tako temne kot naše, so pa krasno zvezdnate Občutili smo, kako lepo je živeti samo z naravo in iz nje. Brez hrupa, hitenja…Prijazni domačini so poglavje zase. Ob srečanju s tujcem se jim ustnice razlezejo v nasmeh in izustijo tisti njihov hej..od nemanjšega otročaja do onih, ki se jim je na obrazih zarisala vsa njihova zgodovina. Bilo je nepozabno! (Ksenija)

29. marec 2012 ob 19.30

Smučanje v senci Genghis Khana, brezčasni smučarji z Altaja

Opis pokrajine in ljudi, prikaz izdelave in uporabe starodavnih smuči, kot tudi življenja v tem surovem a lepem delu našega sveta.

15. marec 2012 ob 19.30

Milka Bokal, Aleš Guček in Andrej Terčelj: Večer o Slovenskem smučarskem slovarju

Ob izidu Slovenskega smučarskega slovarja bodo avtorji predstavili svoje večletno delo in ukvarjanje z besedami. Da oči ne bodo prikrajšane bodo izraze podkrepili in dopolnil z nazornimi fotografijami, ki bodo pokazale, katere smučarske discipline so v slovarju. Lepo vabljeni vsi, ki vas zanima smučarsko izrazje.

2. februar 2012 ob 19.
Nočni pohod ob obletnici ustanovitve Skale
Na svečnico leta 1921 so se v Ljubljani, v Prešernovi sobi gostilne Novi svet, zbrali gorniški navdušenci na ustanovnem zboru Skale. Zato se bomo v četrtek, 2. februarja, na svečnico, ob 19. uri srečali v Ljubljani pred Muzejem novejše zgodovine v Tivoliju in v spomin na ta dogodek skupaj odšli na vrh Rožnika.

16. februar 2012 ob 19.30
Darja in France: Božič na stopnicah pred Anapurno
Letošnje božično-novoletne praznike sva preživela v Nepalu. kjer sva se sprehajala po predgorju Anapuren. Če vas zanima kakšne so Nepalske stopnice, kako sonce zahaja in vzhaja v pogorju Anapuren, kakšno je novoletno slavje v Pokhari in še marsikaj, potem pridite na to predavanje.

1. december 2011 ob 18.00
Tradicionalno srečanje na Šmarni gori ob obletnici ustanovitve TK Gora

15. december 2011 ob 19.30
Prednovoletna turnosmučarska zabava
S seboj prinesi darilo v vrednosti 7-10 € (za srečelov) in obilo dobre volje!

12. januar 2012 ob 19.30;
Aleksander Pritekelj: Kolesarjenje od Prage do Dunaja
Kolesarjenje je potekalo po kolesarskih stezah ob rekah in po ričevju ter stranskih cestah z malo prometa,po stari poti med dvema velikima cesarskima prestolnicama od Prage do Dunaja, od cmokov do dunajskega zrezka. Na poti smo si ogledovali zgodovinske kraje z mogočnimi gradovi, znamenitimi palačami in številnimi spomeniki, nekateri tudi pod UNSECOVO svetovno dediščino. Pot je bila nezahtevne, dnevno se je prekolesarilo med 45 do 70 km. Na svoj račun so prišli ljubitelji zgodovine in piva.