Kdo smo
Gorniški oglasi
TS kažipot
e-Gora      Skala

Arhiv preteklih aktivnosti Turnega kluba po letih

2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998

2018 - Četrtkovi večeri in ture TK Gora

6. december 2018 ob 18.30
Tradicionalno srečanje ob obletnici ustanovitve Turnega kluba Gora na Šmarni gori

Na Miklavževo, v četrtek 6.12.2018, bo naše tradicionalno srečanje na Šmarni gori ob obletnici ustanovitve Turnega kluba Gora. Pričetek praznovanja bo več ali manj točno ob pol sedmih. Za vse, ki jih je strah ponoči same hoditi se bodo okoli pol šeste ure spontano organizirali skupinski pohodi z različnih parkirišč. V primeru snega je obvezna popolna turnosmučarska oprema, v vsakem primeru pa prinesite s seboj veliko dobre volje.

13. december 2018 ob 20.00
Tine Čopič: Tenerife, raj za hojo

Tenerife je največji med Kanarskimi otoki, ki so provinca Španije. Njegov najvišji vrh je vulkan Teide, tudi najvišji vrh Španije. Otok je raj za hojo, saj na razmeroma majhnih razdaljah najdemo povsem različna okolja, od divjih dolin in sotesk, ki se strmo spuščajo k morju, do visoke vulkanske planote. Tam sva bila en teden v prvi polovici novembra in opravila šest lepih pohodov. Ogledala sva si tudi nekaj zgodovinsko zanimivih mest.

20. december 2018 ob 20.00
Prednovoletna turnosmučarska zabava

Prednovoletna turnosmučarska zabava bo pri Žibertu. S seboj prinesi darilo v vrednosti 7-10 € (za srečelov) in predvsem veliko dobre volje.

8. november 2018 ob 20.00
Darja in France: Kapadokija

Letošnje poletje so se nama kar po vrsti izjalovili vsi načrti in končno sva pristala v Istanbulu. Ogledovala sva si bolj ali manj znane znamenitosti mesta ter se nato odpravila v Kapadokijo, kjer sva dodobra prehodila okolico kraja Göreme. Pridite v četrtek, če vas zanima, kdo je bil praporščak preroka Mohameda, kje delajo baje najboljši jogurt v Istanbulu, kako se je mogoče izgubiti med kapadokijskimi stolpi ali pa, če želite ob slikah samo (po)doživljati zanimivosti Turčije.

22. november ob 20.00
Mišo Jenčič:Transalp od Val Gardene do Chiemskega jezera

Lani smo kolesarili iz Val Gardene do Garde, za letos nam je ostala še severna polovica tega Transalpa, ki se "uradno" začne pri Chiemsee. Andrej je predlagal, da bi bilo mogoče bolje, če obrnemo smer potovanja – da začnemo v Val Gardeni in končamo ob Chiemskem jezeru. Po koncu večdnevnega kolesarjenja se skoraj spodobi obredno kopanje v jezeru. Ostali smo bili hitro za in v 6 dneh smo uživali na visokogorskih pašnikih, lepih razgledih, prečili smo snežišča, prečkali meje po tihotapskih poteh in na koncu je kopanje v jezeru res izjemno prijalo.

29. november ob 20.00
Jože Rovan: Krožna kolesarska pot

Kolesarjenje po utrjenih poteh v gorah (turno kolesarstvo) postaja vse bolj priljubljena športna dejavnost. Kot dodatno spodbudo za razvoj turnega kolesarstva je Komisija za turno kolesarstvo Planinske zveze Slovenije pripravila krožno kolesarsko pot, ki obide vse pomembnejše slovenske gorske skupine, meri okoli 1800 kilometrov in premaga 50.000 metrov višinske razlike v vzponu. Pot je razdeljena v 41 enodnevnih etap, je tehnično srednje zahtevna in v priporočeni smeri vozna skoraj v celoti. Spregovorili bomo o razlogih za njen nastanek, spoznali njen potek in si ogledali nekaj etap.

Napovedujemo:

11. oktober 2018 ob 20.00
Kaj smo delali poleti: prvi del

Poletne dejavnosti se bodo počasi umaknile turnosmučarski sezoni, pred tem se bomo ponovno zbrali in pokazali poletne podvige.To je priložnost, da pokažeš in poveš kaj več o svojih kolesarskih, pohodnih, plezalnih, veslaških, jadralskih in drugih dogodivščinah.

18. oktober 2018 ob 20.00
Kaj smo delali poleti: drugi del

25. oktober 2018 ob 20.00
100jan: Viš - Police bogov (Cengia degli Dei) - Večna pot (Via Eterna)

Odkril sem, kar je bilo že davno odkrito, tako rekoč za vogalom, vsem na očeh, neprimerljivo lepo, redko obiskano in še redkeje opisano. Bil sem presenečen in navdušen in prav je, da na te lepote opozorim tudi druge oboževalce gora.

7. junij 2018 ob 20.00
Kaj smo delali pozimi: prvi del

Letošnja sezona je ponudila obilico snega in s tem veliko priložnosti, ki pa še niso povsem izzvenele, za uživanje v vseh vrstah zavojev. Zato bomo pred prehodom na poletne dejavnosti pokazali turnosmučarske podvige v prvem delu sezone.To je priložnost, da pokažeš in poveš kaj več o svojih turnih smukih.

14. junij 2018 ob 20.00
Kaj smo delali pozimi: drugi del

10. maj 2018 ob 20.00
Dorica in Jožko Dakskobler: Camino norhte pot ob severni obali Atlantika

Predstavitev sta pripravila Dorica in Jožko Dakskobler, ki sta skupaj s še štirimi prijatelji prehodila Camino. Izbrali smo Camino norhte pot ob severni obali Atlantika in jo prehodili v 31 dneh. Kako smo se pripravljali, kako smo hodili, spali, jedli in preživeli pa vam poveva prav kmalu :)

17. maj 2018 ob 20.00
Aleš Seliškar: Turno smučanje v Gruziji

Takole sem povabil nekaj članov TK Gora: »Tole zgleda zabavno in niti ni predrago. mene mal mika. a bi bil še kdo za? http://www.lifetrek.si/tours/turno-smucanje-v-gruziji/ lp a« Potem je pa iz skupine petih nastalo avtobusno potovanje. Nekaterim je bilo všeč, drugim malo manj. Vsi smo pa bili navdušeni nad Gruzijo – tudi v dežju in snegu. Bilo je zabavno, smučanje je bilo fajn, vožnja po Gruzijskih cestah adrenalinska, hrana fantastična, čez vino in pivo se pa itak ni za pritoževat. Kaj več boste pa izvedeli pri Žibertu!

24. maj 2018 ob 20.00
Jurij Mlinar in Aleš Seliškar: Smučanje v Bolivijskih Andih

Pred 18 leti je še delovalo smučišče na Chakaltayi. In je bilo treba dodati pridevnik kako si smučal v Boliviji. Sedaj je ostal le pristop na lastne noge. Po moje tudi helikopterja ne uporabljajo v te namene. Z Jurijem sva se polna velikih ciljev odpravila v Bolivijo za dobre tri tedne. Nadmorska višina in sneg, ki se je začel na dobrih 5000 m sta hitro spravila najine cilje v realne okvire. Ker je Bolivija ena najlepših dežel, ker indijanci še niso popolne kopije gringotov, ker tu teče čas počasneje, ker imajo pivo v litrskih steklenicah, ker so lame lepe in ker so dobre, ker je sneg super za smučat, ker skale držijo, ker so termalne kopeli prijetno vroče, ker koles ni treba poganjati in še zaradi kakšnega razloga – je bilo fajn. Kaj več bova pokazala in poskušala povedat na predavanju.

30. maj 2018 ob 17.00
Piknik TK Gora

Pri Podutiku bo tradicionalni piknik in druženje turnih smučarjev, že enajsto po vrsti. Na piknik ste vabljeni vsi, ki pišete ali berete Trenutne razmere TK Gora ali vam je všeč turno smučanje.

Prosimo vas, da udeležbo na pikniku najavite najkasneje do 28. maja 2018, po elektronski pošti seliskar.ales@siol.net z navedbo imena in priimka udeleženca.

Prispevek, ki ga boste plačali na pikniku, je za posameznika predvidoma 18 evrov. Podeljene bodo tudi nagrade za naj fotografije, objavljene na spletišču Razmere v gorah v tej sezoni. Udeleženci piknika lahko napoveste vrstni red najboljših 5 fotografij (izmed 10 nominiranih) in boste ob pravi napovedi prejeli praktične nagrade. Svojo napoved vrstnega reda pošljite skupaj s prijavo na piknik. Več o nagradah in sploh o izboru naj fotografije je na http://www.turni-klub-gora.si/Gora/ocenjevanje.html Prvih 50 prijavljenih bo prejelo planinski zemljevid založbe Sidarta. Do prostora za piknik iz ljubljanske obvoznice zavijete na odcep za Podutik in pri prvem semaforju zavijete levo in po makadamski cesti tik ob avtocestnem priključku do cilja. Podrobnejši prikaz poti boste našli na spletni strani: https://www.pikniki.si/piknik-prostori/piknik-pri-kozolcu/ Prostor za piknik je pokrit, zato bo piknik v vsakem vremenu. Dodatna pojasnila lahko dobite pri Alešu (seliskar.ales@siol.net)

31. maj 2018 ob 20.00
Barbara in Mišo Jenčič: Turno in heli smučanje v Kanadi

Po spletu okoliščin sva letos šele precej pozno v sezoni uspela ujeti teden dni smučanja v Kanadi. Kljub temu sva imela vseskozi pršič in velike količine snega. Uspešno sva se izogibala padcem v luknje od smrekah in plazovom. Zaradi suhega zraka se tudi temperature okoli -20C niso čutile kot pretiran mraz. Spoznala sva sicer zelo majhen delček kanadskega Skalnega gorovja, pa vendar so te gore s svojo prostranostjo in odmaknjenostjo na naju naredile poseben vtis.

5. april 2018 ob 20.00
Miha Pavšek: Triglavski ledenik in nekateri drugi ledeniki v luči podnebnih sprememb

Predlani je minilo sedem desetletij od prvih uradnih meritev Triglavskega ledenika. Visoka obletnica pričetka rednih raziskav ledenika sovpada z ustanovitvijo Geografskega inštituta Antona Melika ZRC SAZU, kar je bil tudi povod za pripravo razstave o Zelenem snegu. Za tem imenom se namreč skriva prva omemba ledenika iz leta 1821, ki v resnici opisuje pot prvopristopnikov na Triglav 43 let prej, to je leta 1778. Raziskovanje Triglavskega ledenika je najstarejši stalni slovenski raziskovalni projekt. Kot objekt preučevanja sprememb v občutljivi visokogorski pokrajini je ledenik eden redkih neposrednih dokazov za podnebne spremembe oziroma njihove posledice. Zaradi stalnega krčenja njegove površine smo morebiti ena zadnjih generacij, ki ga še lahko opazuje – natančneje tisto, kar je od njega še ostalo - saj zanamcem morda to že kmalu ne bo več dano.
Ob pregledu sedem desetletij dolgega niza opazovanj in vsega, kar je s tem povezano, si bomo ogledali in se seznanili tudi z značilnostmi in dinamiko nekaterih drugih ledenikov v sosedstvu. Še posebej tistih, ki so primerljivi z našima dvema ledeniškima zaplatama, ostankoma nekdanjih mnogo večjih pravih ledenikov pod najvišjimi vršaci Julijskih in Kamniško‑Savinjskih Alp.

Celotna razstava Zeleni plaz v e-obliki je na voljo tudi prek spleta –
prek Google-books strežnika pa tudi knjiga Triglavski ledenik -

19. april 2018 ob 20.00
Franc Vidic: Pot med zvezde: Zgodba o uspehu Škofjeloških ljubiteljev vertikale.

Navdušujoča zgodba o plezanju, polna inspiracij in za razliko klasik starih plezalskih mačkov, ne govorimo o osebi ampak o nas, o skupnem ustvarjanju plezalske pravljice - svetovne uspešnice. Pravi plezalski - "entrepreneurial mind". Bilo nas je 10 ko smo začeli, danes je 6 klubov, društev, odsekov in prek 600 aktivnih, reševalna služba, novi poklici in delujoča podjetja.

Nekaj uspehov

· Inovacije naših članov: prva plezalna stena v slo - danes so v vseh telovadnicah, karving smuči, razstavljive smuči, prvi umetni oprimki, prva zasebna plezalna stena, ....

· Uspehi na državni ravni: udeležba na odpravah, vrsta državnih prvakov in stopničk v športnem plezanju, prestavljanje mejnikov v težavnosti, 10 x naziv najboljša alpinistka, najboljši ekstremni smučar, najboljši alpinist...zmagovalci v plezanju v ledu

· Mednarodni uspehi v športnem plezanju: svetovne prvakinje, ter najvišje stopničke na evropskih prvenstvih ter pokalih, ter medalje iz svetovnih iger, svetovnih vojaških iger, masters tekmovanj...

· Samostojne in mednarodne odprave

· Mednarodni uspehi v plezanju v ledu, preplezane najtežje smeri, stopničke

· Stopničke na svetovni konkurenci v paraplezanju.

Če potegnemo črto, smo izgradili enega najboljših ekosistemov športnega plezanja na svetu

Vsi ti uspehi so opisani v knjigi z enakim naslovom.

8. marec 2018 ob 20.00
Ogled filma o zgodovinskih plezalskih dosežkih

15. marec 2018 ob 19.30
Občni zbor Turnega kluba Gora

Predlog dnevnega reda:

22. marec 2018 ob 20.00
Jure Noč: Turno smučanje na severu Norveške

Kot lani, smo tudi letos 11 dni smučali na prelepem severu. Kdor enkrat smuča v fjordih bo vedno. Doživeli smo vse in še več, kar ponujajo fjordi. S kozarcem dobrega viskija skozi okno koče v fjordu gledaš Auroro Borealis, mraz, pršič do morja, zaledenelo morje, neskončne flanke, drago pivo, predvsem pa smo prišli živi, zdravi in nasmejani do ušes nazaj, z novimi načrti za drugo leto. Ko ti sin, s katerim sva presmučala pol Evrope in še več, objavi na FB tak stavek: "I’ve been ski touring for many years but this is by far most unique place I have ever visited!", potem veš da si zadel.

Predstavil vam bom dve področji na severu Norveške, otok Senja in otok Kvaloya s okolico Tromsa.

15. februar 2018 ob 20.00

Tonč Žuntar: Himalaja ljubezen moja

Tam sem bil doslej šestkrat. Najprej kot zdravnik na alpinističnih odpravah, kasneje kot udeleženec trekingov. Ostalo mi je veliko čudovitih spominov, žal pa sem tam izgubil tudi nekaj dobrih prijateljev. Ogled fotografij čudovite Himalaje porodi tudi razmislek o smiselnosti našega početja v gorah.

18. januar 2018 ob 20.00

Janez Toni: Peru - Odprava ob 40-letnici AO Rašica

AO Rašica je ob 40-letnici izvedel alpinistično odpravo v Peru, v pogoje Cordilliere Blance in Cordilliere Huayhuash. Odprave, ki je bila izjemno uspešna se je udeležilo kar 14 članov AO Rašica. Vse zanimivosti pa v predstavitvi v sliki in besedi!

25. januar 2018 ob 20.00

Vital Vek: Denali 2017

Kamničani smo se že leta 2016 odpravili proti Denaliju (sekcija 3+, op. Bajde Ambroz), vendar nas je vreme in vse ostalo obrnilo na T5. Ker smo imeli logistiko in vse ostalo dodelano, smo se lani v manjšem številu ponovno odpravili na Aljasko. Iz AO Kamnik smo ostali: Cene, Lado in Vital, pridružil se nam je še "Stari muc" Emil Tratnik iz Vojskega in tako smo 23.maja odrinili iz Brnika. Pogoji, da bo zanimivo so bili izpolnjeni in res je bilo, višje kot smo šli več, se je dogajalo.