Kdo smo
Gorniški oglasi
TS kažipot
e-Gora      Skala

Arhiv preteklih aktivnosti Turnega kluba po letih

2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998

ARHIV AKTIVNOSTI TURNEGA KLUBA GORA

za leto 2004

23.december 2004 ob 20.00;
Prednovoletna turnosmučarska zabava
S seboj prinesi darilo v vrednosti 1000 tolarjev (za srečelov) in nekaj dobre volje!

9.december 2004 ob 18.00;
Občni zbor TK Gora na Šmarni gori
V četrtek, 9.12. bo ob sedmi obletnici srečanje in občni zbor TK Gora na Šmarni gori. Kogar je strah ponoči strah samega hoditi, se lahko udeleži skupinskega vzpona. Prva skupina se bo zbrala na parkirišču v Tacnu ob 17.30, druga pa bo začela vzpon "točno" ob 18h. Vabljeni vsi, ki bi želeli sodelovati pri tresenju gora. V primeru sneženja je obvezna popolna turnosmučarska oprema!

2.december 2004 ob 20.00; (30)
Matjaž Deržaj: Ob 100 letnici rojstva Mire Marko Debelak in Eda Deržaja
Izvedeli bomo nekaj o predavateljevi mami (Mira Marko Debelak) in očetu (Edo Deržaj) ter o plezalcih njune generacije, ki so pisali zgodovino našega alpinizma. Ali ste vedeli, da je Matjaž Deržaj preplezal Severno steno Triglava že več kot 120-krat?

25.november 2004 ob 20.00; (30)
Slavc Šetina: Yangtze 2004
Kitajska je ogromna dežela. Redki so tisti, ki lahko rečejo, da jo poznajo. Pa še res mora biti, kar pa v večini primerov ne drži. Tisti, ki je bil na Kitajskem le nekaj tednov, si lahko samo domišlja, da nekaj ve o deželi veliki za 250 Slovenij in ima poldrugo milijardo prebivalcev. Kitajsko zaznamujejo tri velike reke: Biserna, Rumena in Dolga modra reka. Yangtze se je odločil preplavati Martin Strel. Dve tretjini mu je uspelo. Prva tretjina, kjer reka priteče iz Tibeta, je prenevarna. Samo plavanje ni zanimivo. Zanimiva je pokrajina ob reki in ljudje. Ob reki živi okoli 450 milijonov ljudi, reko napaja 700 velikih pritokov z ogromno vode, v 17 kilometrov širokem izlivu steče vsako sekundo v Rumeno morje 1,3 milijonov litrov vode. Z digitalno kamero je nastalo 6 ur večinoma uporabnega materiala, iz njega pa dobro uro dolg film, ki pokaže mnogo tistega, kar je doslej videl redko kateri tujec. Prav veliko jih tja tudi v bodoče ne bo. Le po kaj pa bi?

18.november 2004 ob 19.00;
Goracijev sejem
Vam je postal odveč kakšen del turnosmučarske ali gorniške opreme, literature...? Prinesite ga na tradicionalni Goracijev sejem, ki je že drugi po vrsti! Pridite tudi, če bi radi kaj ugodno kupili ali pa samo pasli firbec.

18.november 2004 ob 20.00; (45)
Franc Zarnik: Smučanje s Pik Lenina
Po lanskem uspelem smučanju z vrha Elbrusa v Kavkazu, smo se še isti dan odločili za Pik Lenin (7134m) v Pamirju. Naš cilj leži na meji med Kirgizijo in Tadžikistanom ter pripada t. i. Transalajski verigi. Zaradi spoštljive višine smo nekateri udeleženci kar fanatično trenirali. Odprava je trajala 23 dni, od tega smo bili na gori 14 dni. Gora je impozanten, ogromen in zastrašujoč masiv. Prve tri, štiri dni sem jo samo gledal, nagovarjal in se pogovarjal z njo. Potem pa mi je dala upanje in zdi se mi, da me je nekako sprejela. Tako sem se odločil, da grem do vrha. En del odprave je skušal priti na vrh preko Lipkina, drugi del pa po klasični poti do Pik Razdeljnaja (6140m) in nato po grebenu na vrh. Ves čas odprave je bilo zelo veliko hitrih in močnih vremenskih preobratov. Zjutraj lepo, mirno spokojno in popoldan veter,sneg, megla, orkanski vihar. Za prijetno smučanje je bilo potrebno garati, garati… Smučanje z vrha je bil pravi poker – vse vrste snega, zelo težko. Toda trem je podvig uspel. To pogorje se mi zdi kruto, je za hrabre in odločne smučarje. Ne pozna milosti. Če imaš veliko srce, se da vse to premagati in nam je s skupnimi močmi uspelo. Vsak dan smo gazili od 10 do 60 cm snega. Vse te napore pozabiš, ko prideš na vrh in potem živ v dolino. Pik Lenin je zelo težavna gora.

11.november 2004 ob 20.00; (65)
Matic Klanjšček: Slovenska himalajska odprava "Daulagiri 2004"
Predavanje opisuje letošnjo slovensko himalajsko odpravo na osemtisočak Daulagiri. Daulagiri (tudi Dhaula Giri ali Bela gora) je najzahodneje ležeči osemtisočak v Nepalu in s svojimi 8167 metri sedmi najvišji vrh sveta, torej v zlati sredini 14-ih osemtisočakov. Mnogi ga ocenjujejo kot enega najlepših. Še prav poseben čar mu daje relativno majhna "obljudenost", saj zaradi svojega slovesa slabega vremena (močni vetrovi, veliko snega) ter ne najnižje tehnične zahtevnosti, ni deležen množičnega obiska komercialnih alpinističnih odprav.Tokrat sem se v Himalajo podal tretjič, vendar prvič na tako visoko goro. Prav zato je bila to zame edinstvena izkušnja. S predavanjem skušam prikazati intenzivna doživetja na taki odpravi, ko človek za dva meseca zapusti vse udobje civilizacije ter skuša prilagoditi svoj način življenja skrajnim razmeram, ki vladajo v najvišjem gorstvu sveta. Skozi glasbo in fotografijo podoživljam dneve dolgega dostopa, srečevanje s čudovito pokrajino in ljudmi, ter mesec dni bivanja v baznem taboru in delovanja na tej mogočni gori. Napori vseh sedmih članov odprave so bili kronani z uspehom, saj nas je v dneh od 14. do 16. maja 2004 na vrhu stalo pet alpinistov. Predavanje je sicer potopisno – alpinističnega značaja, vendar sestavljeno nekoliko drugače. S pomočjo fotografije in glasbe skušam predstaviti lastno doživetje dežele in najvišjih himajalskih vrhov, brez pretiranih "spotikanj" ob razna alpinistična, geografska in zgodovinska dejstva.

4.november 2004 ob 20.00; (30)
Klemen Malovrh: Teden turne smuke v romunskih Karpatih (april 2004)
Lanski Durmitor nas je tako navdušil, da smo šli še naprej. Tokrat v romunske Karpate, natančneje pogorje Muntii Făgăraşului. Pogorje poteka v smeri V-Z. Iz S in J pa se vanj zajedajo dolge, globoke doline. Teden turne smuke je bil v znamenju sončnega, hladnega vremena in 10 cm pršiča na stabilni snežni podlagi. Prva baza - samotna planinska koča Valea Simbatei na višini 1.401m ca. 3h hoda iz doline. Od tu smo naredili tri ture na nad 2400 m visoke in še »nepopisane« vrhove in smučali naklonine strme ponekod tudi nad 45st. Namesto trenutno nevarnih Bucegi gora smo si izbrali za drugo odskočno desko Balea Lac Hotel na višini 2027 m, ki leži na jezeru ob visokogorski cesti Transfagarasan. Na naše veliko presenečenje pa je do hotela vozila celo nihalka. Po treh dneh smučarije smo skupaj s številnimi domačimi in madžarskimi freeriderji pustili pravo »opustošenje« po pršiču na strmih pobočjh, grapah in vrhovih nad 2.400 m.

28.oktober 2004 ob 20.00; (20)
Katja Kmetič, Darko Ilić, Jurij Mlinar: V iskanju Namibijcev
Predavatelji vam bomo poskusili pojasniti, da je Namibija večja, kot izgleda na zemljevidu, da ima manj ljudi kot si sploh lahko predstavljate, da se zelo praši in da je Windhoek Lager dober.

21.oktober 2004 ob 20.00; (20)
Marko in Angelca Žerovnik: Burma, od leta 1989 Myanmar - biseri ene najlepših azijskih dežel
Če želimo spoznati pravo Azijo, takšno kot je bila pred stoletji, potem je Burma oz. Myanmar prava dežela. Tam ni visokih nebotičnikov, dragih restavracij, ni eden od tehnoloških hitov, je pa zaradi ljudi gotovo zelo topla-prijazna azijska dežela. V zgodnjih jutranjih urah se tam srečuje menihe na obhodih, človek onemeli pred lepoto Bagana, kraja z več tisočih pagod, posebej nagovori človeka tudi mistično jezero Inle. Nesluteno bogastvo nudijo budistični templji, ki jih že stoletja oblagajo z zlatimi lističi. Burmanci so namreč ljudje, ki jim darovanje Budi in tudi duhovom pomeni enega od življenjskih smotrov.

14.oktober 2004 ob 20.00; (20)
Kaj smo počeli poleti
Pogovarjali se bomo o tem, kaj smo počeli poleti, gledali diapozitive, slike... Pridi in prinesi svoje diase, CD-je, slike, video... Če le moreš, se prijavi in napiši, v kakšni obliki boš prinesel dokazno gradivo, da bomo poskrbeli za tehnično podporo.

1.julij 2004 ob 20.00; (25)
Turnosmučarsko srečanje
Vabimo vse turnosmučarske navdušence, da pokažejo, kaj so v prvi polovici turnosmučarske sezone presmučali, prehodili, pregazili, pretrpeli…Da bomo vsaj približno verjeli vašim zgodbam prinesite s seboj diapozitive, slike, CD-je, video, polomljene vezi, zlomljene smuči, rentgenske posnetke poškodb in druge izvide. Če le moreš, sporoči po elektronski pošti, v kakšni obliki boš prinesel dokazno gradivo, da bomo poskrbeli za tehnično podporo.

26. in 27.junij 2004;
Tura v visokogorje in ledeniško usposabljanje (Oberwalderhuette, Johannisberg, Mittlerer Baerenkopf)

Tura v visokogorje in ledeniško usposabljanje sta zaradi slabe vremenske napovedi prestavljena na 26. in 27. junij. Preberite in se prijavite!

17.junij 2004 ob 20.00; (30)
Tomaž Bobič: Pik Lenin
Tomaž Bobič je bil poleti 2003 udeleženec odprave, ki je imela za svoj cilj vzpon na Pik Lenina. Z diapozitivi nam bo predstavil potek odprave in lepote Kirgizije.

27.maj 2004; (50)
Mojca Krivec, Anita Oder, Aleš Seliškar in France Sevšek: S Pachamamo med Inke in čez vulkane v največjo solnico na svetu
...ali kako soliti juho z lamo in koristno izrabljati gravitacijo, o tem zakaj ne rečemo več naglas 25 in 28 in zakaj kur ni več na našem jedilniku ter tudi o velikosti piva in indijancev... in morda tudi o tem kako smo iz Peruja, čez Bolivijo, prišli v Čile!

20.maj 2004; (50)
Tina Di Batista: Fitz Roy
Več o prvi ženski navezi na Fitz Royu lahko preberete v članku Tine Di Batista, ki je objavljen v letošnji 5.številki Planinskega vestnika (maj 2004).

13.maj 2004; (35)
Matic Jošt: Masherbrum
Poleti 2003 je Pakistan obiskala Mednarodna alpinistična odprava. Za cilj smo si zadali preplezati impresivno severozahodno ostenje 7821m visokega Masherbruma. Kljub 48 dnevnemu naskakovanju gore smo se morali na koncu zadovoljiti z sosednjim, mnogo manj impresivnim vrhom Biarchedi (6758m).

6.maj 2004; (25)
Primož Šutak: DreamTime in the middle of downunder
Po diapozitivih (15.april 2004) nam bo Primož pokazal še film o svojih doživetjih v Avstraliji.

15.april 2004; (25)
Primož nam bo z diapozitivi predstavil svoje štirimesečno potovanje po Avstraliji. Zgodba o skrivnostih rdečega kontinenta, vse od globin velikega koralnega grebena do vrhov avstralskih Alp. Kako zaslužiti na plantažah banan, kako prekolesariti 2000 km, vmes surfati na največjih valovih… kje so najlepše jame in kje si je moč z baloni ogledati najčudovitejši sončni vzhod. DreamTime in DownUnder.

8.april 2004; (35)
Matija Turk: Zahodne Julijske Alpe
Predavatelj bo ob izbranih diapozitivih predstavil svoja srečanja z lepotami Zahodnih Julijskih Alp. V sliki in besedi vas bo popeljal po teh čudovitih krajih in vrhovih, ki jih je v besedi najlepše opisal Julius Kugy. Od lažjih poti in vrhov preko zahtevnih ferat ter klasičnih alpinističnih pristopov vse do vzpona čez Via Dogna na Montaž. Ob slikah gora bo predstavljena tudi zgodovina in prebivalstvo teh krajev.

18.marec 2004; (35)
Luka Romih: S kolesom po Romuniji
Romunija - dežela hribov in gozdov, ovc, bevskajočih psov, konjskih vpreg in prijaznih domačinov. Seveda si jo je najbolje ogledati s kolesa. O sopihanju po romunskih klancih bo kakšno rekel Luka Romih. http://www2.arnes.si/~ljuad5/

11.marec 2004; (48)
Irena Mrak: Nošak 2003, Afganistan
...skozi makova in minska polja smo sredi julija uspeli priti do baznega tabora pod Nošakom. 2.avgusta smo kot prvi po 25 letih stali na vrhu afganistanske najvišje gore. Pred nami je bil ves Hindukuš in daleč na vzhodu Karakorum. Povsod sami vrhovi, zanimive stene, ledeniki... In spodaj, daleč spodaj v vasi Kadzi deh - povsem preprosti ljudje, ki so jim gore dom, lahko pa bodo tudi stalen vir preživetja. Lahko! ... le orožje mora za vedno utihniti...

4.marec 2004 ob 20.00; (64)
Cene Berčič: Dhaulagiri 81
Pokojni Stane Belak-Šrauf, Emil Tratnik in Cene Berčič so bili l. 1981 na prvi slovenski odpravi v Himalajo, na Dhaulagiri po Južni steni. V takratnih razmerah in s takratno opremo so uspeli v nemogočih razmerah priti na Japonski greben, potem pa se je izgubila za njimi vsaka sled. Reševali so se z grebena po ledeniku v dolino Kali Gandaki. Bili so že odpisani, ko so se tik pred odhodom preostalega dela odprave pojavili v Kathmanduju. Kaj se je dogajalo, vam bo opisal član te odprave Cene Berčič.

26.februar 2004 ob 20.00; (56)
Matija Klanjšček: Perujski Andi
Predavanje je alpinistično - potopisnega značaja. Obsega dva tematsko zaokrožena dela. Najprej malo bolj hribovskega, ki opisuje vzpon v severni steni Huascarana Norte (6656m), Francosko smer, ter slikovni "sprehod" po številnih drugih pet in šesttisočakih Bele Kordiljere. Drugi, bolj potopisni del, pa se koncentrira na pestro raznolikost peruanskih ljudi in pokrajine, vse od gorske verige Andov, preko visokih, travnatih planot, glavnega mesta Lime, pa skozi številna zgodovinska in arheološka središča do puščav zahodne obale in tamkajšnjega eksotičnega morskega "življa". S pomočjo fotografije skušam predstaviti lastno doživetje dežele, brez pretiranih "spotikanj" ob razna alpinistična, geografska in zgodovinska dejstva.

19. februar 2004 ob 20.00; (28)
Matjaž Trontelj: Tibet v objemu Kitajske
Predsednik Društva za podporo Tibetu in dober poznavalec razmer "na strehi sveta" bo pojasnil vpliv dolgoletne kitajske zasedbe na kulturo in okolje Tibeta.
Predavanje bo izjemoma v Gostilni Košir, na drugi strani tancenskega mostu - na levem bregu Save.

12. februar 2004 ob 20.00,(51)
Aljaž Anderle:Ujeta minljivost
Diaprojekcija o razvoju sodobnega lednega plezanja, skozi prizmo dveh predstavnikov te alpinistične zvrsti, Klemena Premrla in Aljaža Anderleta.Zgodba teče od začetka njune preobrazbe iz povprečnih lednih plezalcev, do današnjega dne, ko se kot udeleženca svetovnega pokala v lednem plezanju, in v svetovnem merilu prepoznavna "ice climberja", sprašujeta o svojem početju, o pomenu in smislu, o soljudeh in o tem zakaj je še vedno vredno vztrajati... http://www.anderle.info/

5. februar 2004 ob 20.00, (30)
Dore Klemenčič: Še pomnite tovariši!
Bila so leta, ko smo začeli zahajati v gore in odkrivati vse lepote in skrivnosti, ki jih je narava vedno pripravljena nesebično razkriti. Odkrivali smo kotičke in različne aktivnosti od pohajanj , plezanja , sanjarjenja nad meglenim morjem v dolini do turnih smukov. Nekaj teh trenutkov izpred dvajset in več let je ostalo za spomin v obliki diapozitivov.

29. januar 2004 ob 20.00; (38)
Roman Benet: Karakorum 2003
Roman je naš rojak z italijanskim potnim listom. Živi v Fužinah (v Kanalski dolini) pod Mangrtom; nedaleč od Rateč - od koder prihajata njegova starša. Na lanski odpravi v Karakorum je prejšnji beri treh osemtisočakov (Nanga Parbat, Šiša Pangma, Čo Oju) dodal še tri (Gašerbrum 1, Gašerbrum 2, Broad Peak). Skupaj jih ima šest. Na vseh šestih osemtisočakih je stala z njim tudi njegova žena Nives Meroi. Odprava je bila uspešna za še enega zamejskega Slovenca. Tržačan Dušan Jelinčič se je povzpel na Gašerbrum 2. Na Broad Peaku pa je stal že leta 1986.

22. januar 2004 ob 20:00; (35)
Klemen Malovrh: Durmitor - turno smučanje
Predavanje z diapozitivi o tednu turne smuke po Durmitorju (Črna Gora), ki se je zgodil lanskega februarja. Smo šli na čevape s kajmakom in dobili 1 teden sončnega vremena, nedotaknjene turnosmučarske terene pokrite z 2 m snega.

15. januar 2004 ob 20:00; (40)
Klemen Gričar: Haute route (Chamonix - Zermat)
Oglejte si prvo in drugo spletno stran.

8. januar 2004 ob 20:00; Irena Mrak: Nošak 2003, Afganistan

...skozi makova in minska polja smo sredi julija uspeli priti do baznega tabora pod Nosakom. 2. avgusta smo kot prvi po 25 letih stali na vrhu afganistanske najvisje gore. Pred nami je bil ves Hindukus in dalec na vzhodu Karakorum. Povsod sami vrhovi, zanimive stene, ledeniki... In spodaj, dalec spodaj v vasi Kadzi deh - povsem preprosti ljudje, ki so jim gore dom, lahko pa bodo tudi stalen vir prezivetja. Lahko! ... le orozje mora za vedno utihniti...